2015 – Svenska Publishingpriset i kategorin digitala medier B2C för sajten Moments

"För en helgjuten, innehållsrik sida med fantastiskt porträttfoto - bjuder in och bjuder till."

2012 – Dubbelsegrare i Swedish Arts & Business Awards. Stockholms filmfestival erhöll det stora vinnarpriset för samarbetet med huvudsponsorn Telia och ett finalistpris för samarbetet med LEGO och Stockholms filmfestival Junior.

2011 – Svenska Publishingpriset i kategorin kataloger.

"För bra format, bärkraftig designidé, typografi med fingertoppskänsla och en struktur som presenterar materialet från dess bästa sida - en katalog som förtjänar ett långt liv." 

2007 – International Film Festival Summit - IFFS Excellence Award, International Category tilldelas festivalchef Git Scheynius.

2007 – Dubbelsegrare i Swedish Arts and Business Awards. Stora Kultur & Näringslivspriset och Kreativa höjdpriset för samarbetsprojektet "Mobile Movies" mellan Stockholms filmfestival och Nokia. 

2006 – Gyllene hjulet, Bästa sponsringsprojekt – Kultur/underhållning för projektet Mobile Movies, tillsammans med Nokia

"Vem har inte drömt om berömmelse och personlig framgång? Kanske bor det en Bergman i oss alla? Smart fokus och rätt inzoomning av målgrupp och produkt. Vad är mer självklart än att få personer att faktiskt använda det man lanserar. Grattis till Nokia Nseries!" / Lars Axelsson, Juryordförande 

2001 – Swedish Art and Business Awards. Bästa Kultursponsring, Stockholms filmfestival, Mekano Film & television och Strangeways

1999 – Filmpublicisternas marknadsföringspris Filmtuppen

"För publikakttrativ kvalitetsrepertoar äntligen i paritet med Asplunds arkitektur" - För arbetet med biografen Skandia. 

1996 – Nöjesguidens Stockholmspris: Årets nöjesförbättrare 

"Nöjesgudiens Stockholmspris utdelas till personer och företeelser som betytt extra mycket för Stockholm under 1996 och som inspirerar och stimulerar andra till att överträffa sig själva under 1997."