Här har vi samlat några vanliga frågor som vi får. Om du inte hittar det du söker är du självklart välkomna att kontakta oss på medlem@stockholmfilmfestival.se eller 08 677 50 14

Tips! Använd ditt medlemskort & biljetter i appen

Du har väl inte missat att du inte längre behöver det vanliga medlemskortet? Ladda ner vår app Stockholms filmfestival kostnadsfritt (Android och iOS) och logga in med dina användaruppgifter, så finns både ditt medlemskort och alla dina köpta biljett där.  

Vill du köpa biljetter över disk, hämta ut ditt medlemskort eller byta biljetter, besök då vårt festivalcenter på Kulturhuset eller någon av våra biografer. 
Öppettider: 
Vardagar 11-14, 16-19 
Helger 12-16
Biografer: 30 min innan visningen börjar. 

vanliga frågor

Hur får jag min medlemsbiljett? 

I år finns inga utskrivna biljetter att hämta ut! Biljetterna lagras istället på ditt fysiska medlemskort eller i din app. 

Hur får jag min Prova-på biljett? 

I år finns inga utskrivna biljetter att hämta ut! För prova-på biljetter är bekräftelsen som automatiskt skickas till din mail giltig som biljett. Detta är alltså det enda du behöver ta med dig till visningen. (Kan visas upp utskriven eller via din mail i telefonen.)

Varför har jag inte fått någon bekräftelse? 

Tyvärr hamnar våra automatiska bekräftelser ofta bland skräpposten, så kika där! Du kan även ta fram biljetten via köphistoriken på hemsidan och visa denna i telefonen vid insläppet. Annars skickar vi gärna en ny bokningsbekräftelse till dig. 

Jag har bokat fel biljett, hur gör jag? 

Har du köpt en medlemsbiljett kan denna bytas till en annan visning eller flyttas till en annan medlem. Detta kan göras på vårt festivalcenter på Kulturhuset eller någon av våra biografer (Adm. avgift 10 kr/biljett). För Prova-på biljetter gäller inga byten. Återköp gäller ej på någon av våra biljetter eller medlemskort. 

appen fungerar inte, vad gör jag?

Pröva att ladda ner appen på nytt och försök att logga in igen (nya versioner släpptes i samband med biljettsläpp). Kolla även om du kan uppdatera appen på App Store eller Google Play. Om det fortfarande inte fungerar får du kontakta vår biljettpersonal på plats. 

vad gör jag om min mobil har slut på batteri?

Kontakta vår biljettpersonal på plats och uppge dina kontaktuppgifter så hjälper dem dig in på visningen. 

VARFÖR KAN JAG BARA KÖPA ETT MEDLEMSKORT I VARJE KÖP?

Du kan endast köpa ett medlemskort per köp på grund av att medlemskorten är personliga. När du betalat för din beställning registreras och aktiveras medlemskortet automatiskt på din profil. 

Vill du ge bort ett medlemskort till en vän? Genomför ett till köp och kontakta oss på medlem@stockholmfilmfestival.se eller på 08 677 5014 så fixar vi så att medlemskortet hamnar på rätt profil. MEN! Köper du ett medlemskort till din vän är det enklast att köpa ett medlemskort via din väns profil. Då hamnar medlemskortet rätt på en gång!

Du kan fortfarande köpa biljetter till dig och dina vänner. När ni besöker visningen scannar personalen av biljetterna från ditt medlemskort och dina vänner behöver endast visa upp sitt gilitga medlemskap. Du kan även köpa Prova-på biljetter till dina vänner och spara på ditt eget medlemskap. 

KOMMER FILMEN VARA UNDERTEXTAD? 

Filmer som ej har engelskt eller svenskt tal kommer ha undertexter. Som regel textas också filmer på engelska men undantag kan förekomma. Annan information om undertexter publiceras löpande på hemsidan för respektive film. 

VARFÖR FÅR JAG INTE NYHETSBREV?

För att få festivalens nyhetsbrev kan du skriva in din mailadress i den röda rutan ”nyhetsbrev” som finns på startsidan www.stockholmfilmfestival.se. Har du registrerat dig på vår hemsida efter augusti 2016 så blir du automatiskt uppskriven på vår utskicks-lista.

Om du fortfarande inte får något nyhetsbrev så kontakta medlem@stockholmfilmfestival.se.

FRÅGOR OM SAJTEN, INLOGGNING OCH BETALNING

JAG HAR GLÖMT BORT MITT INLOGG, VAD GÖR JAG?

Gå in på "logga in" och klicka på återställ lösenord, fyll i din mailadress i rutan så skickar vi en länk till din mail. Klicka på den länken och välj sedan ett nytt lösenord.  (Kika bland skräpposten, tyvärr hamnar de automatiska mailen där ibland). 

MÅSTE MAN HA MEDLEMSKORT ELLER BRONSKORT FÖR ATT HANDLA PÅ SAJTEN? 

Det går tekniskt sätt att köpa biljetter på hemsidan utan medlemskort men ifall du ändå ska köpa biljetter varför inte köpa ett medlemskort på en gång? Medlemskap måste ändå visas upp vid inpasseringen och det görs med ett medlemskort. Såvida du inte köper en Prova på-biljett, då kan du gå på en filmvisning utan medlemskort. 

VAD GÖR JAG OM MITT KÖP INTE GICK IGENOM?

Var god försök igen. Kontrollera också att du har pengar på kortet. Om köpet fortfarande inte går igenom är du välkommen att kontakta oss på medlem@stockholmfilmfestival.se eller 08 677 50 14

MÅSTE MAN VERKLIGEN VARA INLOGGAD NÄR MAN GÖR SITT KÖP?

Ja, men att skaffa ett inlogg är helt gratis och går fort. Du behöver bara fylla i dina uppgifter i formuläret som finns under LOGGA IN högst upp på hemsidan.

HUR HANDLAR JAG BILJETTER?

Längst ner på webbsidan, under Festivalen 2017 klickar på "program". Där kan du söka och bläddra i programmet. När du hittar visningarna du vill se väljer du först antal biljetter och klickar sedan på köp för att lägga dem i varukorgen. Du kan sedan fortsätta bläddra i programmet och välja biljetter till alla visningar du vill gå på. I varukorgen finns sen knappen "till kassan", klicka där när du vill betala.

JAG TRYCKER PÅ KÖP, MEN HUR BETALAR JAG?

Klicka på varukorgen och klicka sedan på "till kassan" i varukorgen. Där vidarebefordras du till Dibs där du slutför köpet. 

VAD ÄR EN CCV-KOD/CVC-KOD?

Det är de tre sista siffrorna som står på baksidan av ditt kort. 

MEDLEMSFRÅGOR, FRÅGOR OM MEDLEMSKORTET OCH BILJETTER

MÅSTE MAN VARA MEDLEM FÖR ATT GÅ PÅ FESTIVALEN?

För att ta del av allt festivalen har att erbjuda året runt måste du vara medlem. Men vill du bara gå på någon enstaka visning under höstens festival 8-19 november så kan du köpa vår PROVA PÅ-biljett.

Det finns dock många fler fördelar med att vara medlem än själva höstens festival 8-19 november som visar nära på 150 filmer från ett 60 olika länder och chansen att möta ca 100 filmskapare på biograferna. Stockholms filmfestival erbjuder även sina medlemmar film året runt bl.a. genom över 10 förhandsvisningar per år (först till kvarn gäller). Detta gör att årskortet är värt ca 1300 kr. Medlemmar kan även boka biljetter till dagsvisningarna under Stockholms filmfestival Junior i april utan kostnad. 

KAN MAN FÅ GÅ PÅ FESTIVALEN OM MAN ÄR UNDER 15 I MÅLSMANS SÄLLSKAP?

Nej tyvärr inte, man måste vara 15 år för att vara medlem och för att kunna gå på festivalen. MEN är du 15 år, får du medlemskortet helt gratis! Mot att du visar legitimation i någon av våra biljettkassor så kan du få ett 15-årskort direkt på plats. Observera att ordinarie medlemsbiljetter fortfarande måste köpas till respektive film. 

HUR LÄNGE RÄCKER KORTET?

Kortet för 2017 års festival gäller tom 1 augusti 2018.

VAD ÄR BRONSKORTET?

Bronskortet är vårt lite lyxigare medlemskort för dig som vill få ut mer av festivalen men även stödja vår verksamhet.

Med bronskortet får du tillträde till festivalen och två biljettvouchers (värde100 kr/st). Du får även två garanterade platser på medlemsvisningar, över 10 per år. Du får festivalens katalog och inbjudningar till evenemang under höstens festival. Dessutom får du ett personligt tack för ditt stöd i festivalens katalog. Festivalen tar endast emot 150 bronskortsmedlemmar. Bronskortet har ett värde av över 2500 kr och kostar 1500 kr.

VAD KOSTAR BILJETTERNA TILL FESTIVALEN?

Det finns två olika priskategorier för biljetter. Medlemsbiljetterna, som kan köpas av dig som har ett aktivt medlemskap, är billigare än Prova-på biljetter, som alltid kostar +70 kr. 

Medlemsbiljett:
Ordinarie biljett 100 kr
Red Carpet-visning 140 kr
Dagsbiljett 40 kr (gäller mån-fre innan kl 17.00)

Prova-på biljett: 
Ordinarie biljett: 170 kr
Red Carpet-visning: 210 kr
Dagsbiljett: 110 kr (gäller mån-fre innan kl 17.00)

VAD ÄR SKILLNADEN MELLAN MEDLEMSKORTET OCH PROVA-PÅ-BILJETT?

Båda är varianter på medlemskap i Stockholms filmfestival, vilket krävs för att se filmerna under festivalen. Ifall du köper ett medlemskort är du medlem i Stockholms filmfestival till den 1a augusti 2018. Utöver att du får tillgång till festivalen 9-20 november får du även möjlighet att boka biljett till över 10 medlemsvisningar per år samt kan boka biljetter utan kostnad till dagsvisningarna under Stockholms filmfestival Junior i april. 

Prova-på-biljetten ger endast medlemskap för en specifik film och ovanstående ingår alltså ej. 

VAD GÖR JAG OM JAG TAPPAT MITT Fysiska KORT?

Om du tappat ditt kort ska du göra en polisanmälan. Skicka en kopia på anmälan till oss, så ersätter vi förlorat kort mot en administrationsavgift på 100 kr.  Du kan fortfarande komma åt ditt medlemskort digitalt genom att ladda ner vår app Stockholms filmfestival på App Store och Google Play.

FÅR MAN FESTIVALKATALOGEN SOM MEDLEM?

Om man har årskortet får man katalogen utan kostnad och den finns att hämta på samtliga biografer när festivalen börjat. Antalet är begränsat, först till kvarn gäller.

HUR GÅR DET TILL PÅ MEDLEMSVISNINGARNA/FÖRHANDSVISNINGARNA?

Över 10 gånger om året förhandsvisar vi filmer för våra medlemmar. Information om förhandsvisningar skickas i ett nyhetsbrev ungefär en vecka innan visningen men finns också att hitta på hemsidan och på Facebook. Du måste själv skriva upp dig för att få nyhetsbrev i den röda rutan på startsidan. På visningen är det först till kvarn som gäller. Är du bronsmedlem har du två garanterade platser vid varje visning och får ett mail med inbjudan innan varje medlemsvisning. 

KAN MAN KÖPA ÅRSKORTET TILL REDUCERAT PRIS OM MAN FYLLER 26 UNDER FESTIVALEN?

Du får köpa årskortet till reducerat pris tills den dag du fyller 26 år. Det är alltså hur gammal du är när du köper kortet som gäller. Det kostar då 160 kr.

JAG HAR ÄNDRAT MIG OCH VILL SE EN ANNAN FILM. HUR GÖR JAG?

Gå till ett av våra försäljningsställen och byt biljetten mot en ny biljett till filmen du vill se. Att byta biljett kostar 10 kr och det går endast att byta mot en ny biljett och inte till pengar. Festivalen står ej för eventuell mellanskillnad. Man kan byta biljetter senast 2 timmar innan filmstart.

Privacy Policy Google App

Vår privacy policy för Google App hittar du här. 

HITTAR DU INTE SVARET PÅ DIN FRÅGA?

Maila medlem@stockholmfilmfestival.se eller ring 08-677 50 14.

Telefonsupporten är öppen 9.00-17.00 på vardagar. Vid biljettsläpp till medlemsvisningar håller vi supporten öppen till klockan 18.00.

Telefontider 17 okt-19 nov

Supporten är öppen 11-19 på vardagar och 11-17 på helger.